I våras berättade vi om vår nya kommunikationsplattform som tar fasta på den frysta maten och hur bra den är. Det arbetet har vi fortsatt med och nu rullar nästa reklamfilm på TV, denna gång med vår Tikka Masala. Vårt budskap är detsamma – vår mat är bra mat – och den här rätten innehåller inga tillsatser över huvud taget. Vi vill att man ska kunna njuta av vardagen, vi kallar det ospeciella tillfällen, men bra och näringsrik mat är fortfarande lika viktig då. (Läs mer…)
Inlägg märkta ‘öppenhet’
Ospeciella tillfällen med Findus
fredag, 17 september, 2010Märkningen har gjort nytta!
fredag, 16 juli, 2010Sedan årsskiftet har vi på Findus märkt vår mat så att konsumenterna ska uppmärksamma att vi gjort stora förändringar i våra recept. Märkningen var temporär och tänkt att finnas under minst ett år. Normalt ska man naturligtvis inte märka livsmedel med vad de inte innehåller, men när man gjort förändringar i recept på befintliga produkter får man berätta det. Livsmedelsverket ville inte godkänna att märkningen skulle få vara kvar hela detta år, därför överklagade vi deras beslut till Förvaltningsdomstolen. (Läs mer…)
Agneta Dreber om konsumenter och mat
onsdag, 19 maj, 2010I lördagens Dagens Industri belyser Agneta Dreber, vd för Livsmedelsföretagen bland annat en del utmaningar som vi på Findus delar, till exempel att vissa myter om mat fortfarande lever kvar. Detta skrev vi om i april. En annan är att konsumenternas oro i många avseenden är paradoxal mot bakgrund av att förtroendet för svenska livsmedel är högt. 80 procent av konsumenterna har stort eller ganska stort förtroende för mat och dryck som säljs i Sverige, enligt en undersökning från Livsmedelsföretagen.
(Läs mer…)
Fler livsmedelsföretag bloggar
tisdag, 1 december, 2009Scan har startat en blogg för att ge mer insyn i företagets verksamhet. Bra tycker vi på Findus eftersom det hjälper till att skapa öppenhet inom vår bransch. Här hittar du Scan-bloggen.